Kata-kata Hikmat

Kelilingi diri anda dengan orang yang hebat, maka anda akan menjadi hebat!
Kenapa Perniagaan dan bukan bidang lain?
Anda berhak memilih bidang yang anda minati. tidak semua perlu ada minat bidang yang sama. Jika satu malaysia ini memilih bidang kedoktoran, semua jadi doktor, di mana pesakitnya? jika semua berniaga, di mana pelanggannya? it's a basic nature! so, di mana anda di dalam sistem skrg? seorg doktor? seorg engineer? atau masih seorg pelajar? siapa jua anda, Bidang perniagaan sememangnya nye sesuai untuk sesiapa sahaja. ia boleh di lakukan part time atau fulltime. anda yang tentukan!

kenapa perniagaan menjadi pilihan?
penemuan penyelidikan yang dilakukan di USA, 5 cara jadi jutawan:
- 74% Jutawan datangnya drpd Pemilik Perniaggan
- 10% Jutawan datangnya drpd golongan eksekutif senior (memanjat tangga korporat)
- 10% Jutawan datangnya dari golongn professional (doktor,peguam, dan lain-lain)
- 5% jutawan datangnya daripada jurujual (berkomisyen) atau konsultan jualan
- 1% Jutawan datangnya drpd pelbagai golongan lain.

kenapa perniagaan menjadi pilihan?
jika anda mencari sumber rezeki, perniagaan lah pilihannya! tidak perlu meninggalkan pekerjaan anda skrg, hanya menceburi bidang ini secara part time sudah mencukupi! Rasulullah s.a.w bukan sekadar meletakkan 74% malah 90% (9/10) punca rezeki adalah daripada perniagaan (maksud hadis riwayat Na'im bin Abdul Rahman dan Yahya bin Jabar).

kenapa perniagaan menjadi pilihan?
Kerana saya (kami) tahu betapa pentingnya wang pada zaman sekarang. wang bukan segala-galanya nye tetapi segala-galanya memerlukan wang! saya nk ke sana memerlukan wang. saya nk beli benda nie memerlukan wang. saya nk sedekahkkn kepada warga yang memerlukan pun memerlukan wang. nk hantar mak ayah ke haji memerlukan wang. diri sendiri nk menunaikan haji memerlukan wang. tidak kire yang masih bersekolah lagi. tekanan demi tekanan terhadap wang makin meningkat. cuba bayangkan diri anda tidak risau dengan tekanan ini? bukankah ianya satu kebebasan kepada diri anda? begitu juga saya (kami), itulah impian yang dikejar.....

kenapa perniagaan menjadi pilihan?
tepuk dada tanya diri anda sendiri....adakah ianya bukan satu 'keperluan' untuk anda mempunyai pendaptan sampingan mahupun mengejar kebebasan kewangan untuk diri anda dan keluarga anda sendiri? usah cipta alasan demi alasan. ciptalah kejayaan demi kejayaan.


FAKTA: mencapai impian menjadi jutawan bergantung kepada Bila masa anda Memulakan langkah! Dr. Irfan Khairi, jutawa internet malaysia mencapai cita2 beliau ketika berumur 25 tahun dan memulakan langkah ketika berusia 18tahun lagi! anda pula bagaimana???
0 Responses

Post a Comment

Got something to say? just Say it Right!

  • Add my Facebook!

    Rakan-rakan